På tapeten.

39268-105

Just tapeter.
Eftersom alla envisas med att köpa nya hem att bo i har jag fått suget efter att göra om i mitt eget (igen, fast denhär gången är det väggarna det gäller, det svarta stannar). Frågan är bara om det är värt det (hyresrätt). Altså, jag är rätt säker på att jag vill bo kvar i lägenheten ett par år till, däremot är jag inte helt säker på om jag vill bo kvar här i stan i ett par år till. För på senaste tiden har jag verkligen börjat känna ett behov av att dra härifrån. Jag har ett par riktigt fina kompisar här i stan, men förutom dem så är det inte sådär kollosalt mycket som jag känner att jag vill stanna kvar för. Det är ingen kalasrolig stad och det finns inte sådär kollosalt mycket att göra, även fast jag inte behöver mer än nån stans att sitta med sällskap, min teve med tevespel, min cykel och min bil så känns denhär staden... gjord.

39268-106Men eftersom att det va just tapeter det skulle handla om så kan jag ju visa och berätta litegrann om vad jag tänkte på. Förut visade Gadget (var tog du vägen förresten?) mig de många olika asfina tapeterna som finns inne på HouseHold och idag satte jag mig och bläddrade igenom alla de enorma pärmarna med tapeter som de har där och hittade fler olika tapeter jag vill ha än rum i min lägenhet (ett).

Beslutsångestprocessen är altså från och med nu i full gång. Jag tror inte att det ska vara några problem med tillstånd från hyresvärden om jag vill tapetsera om, så länge jag betalar och fixxar allt själv. Däremot så är ju lite av en obekvämlighet att jag förmodligen kommer att måsta betala verkligen allt själv efter som jag naturligtvis va tvungen att fastna för just några av de absolut dyraste tapeterna (10x0,75m kostar mellan ett och två tusen. Jag har inte vågat räkna på vad det skulle kosta. Okej, vi höftar.. få se, så en såndär remsa skulle gå att använda två gånger så att säga, då blir det typ en och en halv meter brett, och räknar vi dyrt då så blir det fyra tusen för tre meter vägg på bredden. Då blir det altså fyra, åtta, tolv, sexton.. fan). Vi kan nog konstatera att det inte riktigt är värt så mycket pengar för en liten hyresrätt som sannorlikheten är rätt stor att jag inte bor kvar i om två-tre år (förlåt hemmet, det är inte dig det är fel på, det är mig).

39268-105Jag kanske borde kolla om det finns några tapeter jag gillar någon annan stans än household innan jag beslutar mig för hur jag vill göra, för snopet vore det om jag lade typ, vadå, tjugo tusen nånting på att tapetsera om jag dagen efter hittar ett par någorlunda lika fina tapeter på typ Uppsala färg för en hundring.

Fast än, och trots det så blir dehär tapeterna inte fulare av att det känns omotiverat att köpa dem, för hur många av de sakerna jag har är moralist oförsvarbart för dyra? Inga om du frågar mig, men frågar du... någon annan, så kommer det låta helt annorlunda. Däremot tror jag att jag kommer att lyckas att hålla dem som en avlägsen dröm om "kanske senare i livet" och inte känna att jag absolut genast måste köpa dem nu på en gång. Däremot känns det lite så med väggarna generellt, att det börjar bli dags att göra något åt dem. För de är verkligen inte världens finaste och nu när det börjar bli ljust på dagarna (och kvällarna) så börjar skavankerna lysa med sin närvaro och väggarna gör sig påminda om att de inte är helt perfekta.

"I en inte helt perfekt tillvaro, i ett inte helt perfekt hem"

Så förhoppningsvis lyckas jag ta mig i kragen
och faktist fixxa i ordning mina stackars väggar.
Men inte ikväll, för ikväll ska jag spela tevespel.
Hoppas din helg har varit bra. Sköt om dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback