Syskonkärlek.

39268-83
Jag är bortskämd.
Min älskade David är hos mig igen och allt känns helt plötsligt som att det är precis som det ska vara.
Ett lugn sprider sig genom hela mig när han kommer hem på samma sätt som mitt hjärta blöder när
han åker igen, men nu tänker vi inte på det, för nu är han hemma och allt är som det ska.

39268-84Jag tror att vi har nästan allting gemensamt, min David och jag (med reservation för ett par saker som tro, hopp och kärlek). Men det är väl det som kanske gör att vi fungerar så bra ihop. Han har ett sätt att kompletera mig på något vis. Jag tänker inte ens försöka dölja att dethär inlägget är en enda lång kärleksförklaring till min vän, men det har du nog redan förstått, fast det är dendär manliga, fasta handslagskärleken förståss, för jag kan absolut inte ens försöka tävla med hans förtjusande fru om hans hand, ens om jag ville (sorry, han är gift. Och även om han inte vore det så är han min. Jag har paxat honom)

Även fast han bara är hemma i ett par dagar så är det skönt att ha honom i närheten och inte tusen mil härifrån. Telefonen fungerar, men det blir så mycket tråkigare än att kunna ses som normala människor. Och David är en av väldigt få av mina vänner som jag kan träffa och bara hänga, sådär som man gjorde när man gick i skolan och inte behövde oroa sig för någonting. När man inte måste göra någonting utan det räcker alldeles utmärkt med att bara vara i samma rum, på samma gata eller samma gräsfläck. Resten är detaljer.

Han är även en av de få av mina vänskaper som inte behöver servas hela tiden, om det till exempel skulle gå en månad utan att vi skulle höras skulle det egentligen inte vara några konstigheter, jag tror att det är en av de saker som bidrar till att vi har en sån avslappnad relation till varandra när vi träffas/hörs. En vänskapsrelation utan krav och fördommar kanske man skulle kunna kalla den. Hur som helst är den en av mina käraste ägodelar och jag gör vad som helst för att få ha kvar den.

39268-85Vi har däremot inte kännt varandra sådär extremt länge, det va någon gång i gymnasiet (okej, det är väl rätt länge) men duvet "det känns som att vi kännt varandra hela livet". Men ska man räkna åren så blir det väl typ fem eller sex år. Fast de åren vi kännt varandra har varit under rätt många små perioder i livet. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det, och "perioder" är fel ord, jag tror att "faser" är mer passande.

Till exempel: En flickvän (nu är ju dethär det bästa exemplet) har ju en tendens att skapa en "fas" i livet, allting runt omkring än blir annorlunda när man träffar en tjej, sen skjuts allt ur balans och blir omstrukturerat när det trillar på arslet. Där skapas en fas. Och David har hängt med mig igenom rätt många faser (nu låter det som att jag är en player, det tror jag inte att jag är och kom ihåg att "flickvänner" bara va ett exempel) och jag vet att jag åteminstone hängt med igenom ett par av Davids faser. Det känns rätt skönt, för han vet vem jag är, var jag kommer ifrån (på det djupa mentala stadiet, inte just var jag är född) och jag tror att jag har en ganska bra uppfattning om vem han är och var han kommer ifrån. Det kommer nog av att han varit med en relativt kort men väldigt kritisk stund i mitt liv på samma sätt som jag har varit med, om än bara en relativt kort men ändå kritisk stund i hans liv och sett den han va utvecklas till den han är.

39268-86

Och den han är, den han alltid varit, är en person av rent guld.

Kommentarer
Postat av: drf

Alltså HELVETES JÄVLA IGELKOTTSMARODÖRER vad du tar snygga foton. *dödsavis*

2007-04-07 @ 20:08:36
URL: http://teflonminne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback