En vecka äldre.

8732.
Nu har min åttatusensjuhundratrettioandra dag tagit slut och jag ska relativt snart gå och lägga mig.
Men jag har ingen brådska (broska? nej brosk är ju något helt annat. visst?) faktist. Jag kan gott vara
vaken i ett litet tag till.dct

Idag när jag vaknade så hade jag sådan enorm lust att gå
ut och köpa mig ett litet stycke lycka. Jag har inte gjort någonting
på en hel vecka, så det måste ju ha dykt upp något coolt i någon
hylla någonstans som jag vill åt. Någon ny film, något nytt spel,
någon ny hemattiralj (jag skiter faktist i hur det stavas) men sån
tur hade jag inte. Jag hittade ingen lycka alls.

Det enda som va värt att slänga lite pengar på va en ny t-shirt, men det går typ på rutin. Jag har för många t-shirtar snart (nej, det är klart att man inte kan ha för många, men jag räknade hur många det är och vad varje har kostat, och det va ju en rolig upptäckt, inte.) "Men jag har faktist inte många gråa" fick duga som motivering till varför jag skulle ha den. Så jag fick bli utan lycka idag. Riktigt tråkigt faktist.

Helgen som va.
Den sög. Killen (gubben) som skulle köra jouren sjukskrev sig så då flyttades jag upp ett steg och fick köra jouren och folk fick ringas in för att fylla min plats. Jag har ingenting emot att köra jouren, men jag har något emot att bara ha med mig nybörjare eller folk som inte kan sakerna de ska kunna. Sakerna de borde kunna. För det får mig att känna mig ensam, för om det händer något så vet jag inte att jag får hjälp. Men det löste sig (klart att det löser sig, men om det händer någonting då?)
Nej, förra veckan kan dö och brinna i helvetet.
Kallt va det också.

Och angående förhandsbokningar...
...så ska jag avboka min Playstation 3 imorgon, för jag gjorde den hjärtekrossande upptäckten att det faktist inte kommer någora roliga spel till den under de närmsta månaderna. Det kommer ju spel, men inga som kan motivera varför jag ska lägga ner 6700kr på en ps3 när spelen liks kommer till xbox 360.
För information kommer alla multiplatformspel* att köpas till ps3 i framtiden, men än så länge så har den inte funnits (klart den inte har, den finns ju inte, men häng med nu) tillräckligt länge för att speltillverkarna hunnit lära sig hur den fungerar och därigenom anpassa mjukvaran (dvs spelen) till den. Det resulterar i att spelen ser och fungerar bättre till xbox 360 som speltillverkarna fått böka med i över ett år nu.

Så det känns ju lite kasst. Roligt däremot är att från och med mars så kommer det komma unjefär minst ett väldigt lovande spel i månaden de närmsta månaderna, och det är ju hur bra som helst. Kolla bara:
  • 070309: Bullet Witch (vet inte så mycket om det om jag ska vara ärlig, men det verkar coolt)
  • 070309: Ghost Recon Advanced Warfighter 2.
  • 070323: TMNT (Turtlesspel för er som inte fattar det, ja, ninja turtles.)
  • 070406: The Darkness (april är den dystra månaden tyvär, men men, det kommer ju spel iaf).
  • 070504: Forza 2
  • 070525: Mass Effect (fast jag tror det kommer bli försenat)
  • 070615: BioShock.
Och det är (även fast april ser dystert ut) ett spel i månaden i 5 månader. Det är nästan ett halvår.
Det är ju goda nyheter. För just nu är det fan speltorka, imorgon till exempel kommer jag gå och köpa ett spel som jag redan haft men lämnat ifrån mig för jag inte riktigt tyckte det va kul (Ghost recon advanced warfighter 1) men i brist på annat och med tanke på att GRAW2 demot va kul så känner jag att jag mer eller mindre måste spela mig igenom det för att fullt kunna uppskatta tvåan. Fan vet jag.

Jag vet inte om det märks, men jag otrivs (om det ordet faktist finns är det ingen som vet, det enda vi vet är att vi tror att det finns. Vi vill inte ersätta det med vantrivas för att vantrivas är något man inte tycker om men gör ändå typ. Så är inte fallet nu, så vi använder otrivs) verkligen med att inte ha något att se fram emot. Och efter som att jag inte törs se fram emot andra människor så letar jag febrilt (nu skiter jag i hur saker och ting stavas) efter materiella saker att se fram emot. Releaser att se fram emot. Helst tevespel, näst helst filmer. För det är saker man kan leva sig in i, drunkna i. Jag längtar efter att förlora mig i nästa spel jag förlorar mig i. För fan om man inte har något att se fram emot (alternativt att leva sig in/drunkna i) då finns det ju bara så ingenting alls öht (det är över huvud taget, förkortat). Sommaren är ju en konstant, men den är även temporär och jag trivs inte med att se fram emot saker som inte är bestående. Det ska bli för skönt när den väl behagas komma, även fast den (som med allting annat jag ser fram emot) blir försenad, så kommer den ju tyvär inte att vara kvar för evigt. Tevespelen är inte heller kvar för evigt, men de består iaf. De förändras inte till det sämmre (de lämnar mig inte trasig och besviken). Psykologi.

Bra sak nummer två (nummer ett va upptäckten att .
Det är att Gadget har kommit hem igen. Det skänker en liten bit lugn och ro att få ha min (enda, för närvarande) civiliserade bekantskap nära igen. För på tal om det trodde jag verkligen att det skulle funka att "gå på restaurang" med the other ones, men det gick inte. Det va mer som att få en dagisgrupp att sitta still och lösa ett korsord. Fast om man vill se saker från ett bra håll kan man ju se det som att nu behöver jag iaf (det är i alla fall, förkortat) inte fundera/vilja ha med mig dagisgruppen "ut" nåmer.
Det får räcka med hembesök ifall vi ska hitta på någonting. Vi nöjer oss så.

02:19
Nu börjar tiden rinna iväg/ut.
I övrigt tog jag mig (tack pappa) ut till Ica Maxi och lyckades handla lite idag. Det är bra.
Nu ger jag upp, gonatt.
*Multiplatformspel: Spel som släpps till flera spelkonsoller
(xbox 360, Playstation 2/3, Nintendo (urk) wii, ga(y)mboy, whatever.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback