För länge sedan.

Igår + en hel livstid / Jag minns en tid (min vän).
Jag vet inte riktigt var den tog vägen.
Jag tror att jag la den på ett smart ställe.
Kanske la jag undan den i förrådet?
Nej, där har jag ju redan kollat.
Jag skulle behöva ha den tiden nu, igen.
Jag skulle behöva vara sådär snygg igen.


Idag / Black madonna.
Idag va min far initiativtagare och (tack förresten pappa) släpade ner mig i garaget för att se till att jag tar upp batteriet från min bil så vi kan ladda det så det inte (som nu) står helt utan ström så det knappt kan driva startmotorn ett helt varv. Just nu spelar det ju ingen roll, för nu ska hon ju ändå ingenstans (hon har utegångsförbud från och med denhär vintern så länge det är just vinter).bm Jag (jag vet att jag bara pratar om allt jag saknar, men det är allt jag tänker på just nu ok?) saknar verkligen att kunna åka ut med bilen. Men jag vägrar låta henne lida igenom minusgrader en gång till, stackars bil.

Jag minns dethär fotot så väl. För väl tror jag, för om jag bara fick makten att välja ett av alla tusen miljarder foton jag har på saker jag har gjort och tider i livet så skulle jag välja dethär fotot.
Och bara kliva rakt in i det.
Tillbaka igen.
Bara en gång till.


Sommaren känns långt borta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback