Digital SLR

39268-259

Särskillt roligt.
Det är ju lite ironiskt att den första bilden i det första inlägget om min (äntligen) nya kamera är tagen med min gammla mobiltelefonkamera, men ironi räknas (om än något utdöende och allt för ofta förknippat med sarkasm, räck upp en hand om du är som jag och stör dig på att folk blandar ihop de två) fortfarande som någonting skoj så passa på att skratta nu för man vet aldrig när det blir roligt igen och en kamera kan fortfarande inte fota sigsjälv utan speglar (men se gärna nästa bild).
Hur som helst så är den efter mycket om och men äntligen i min trygga och klåfingriga famn. Ni kan ju anteckna att komplett.se inte har Sveriges snabbaste leveranser som de så vackert påstår utan, precis som med allting annat, blev det ett äventyr av mitt kameraköp som resulterade i en förbannad mängd väntan på besked och en resa (hela vägen) till Stockholm för att hämta kameran själv (därav inte ett dugg snabba leveranser). Jag har stört mig överkokad på hur det hela har gått till (den skulle ha kommit långt mycket tidigare än igår) så jag tror inte att någon blir gladare av att jag ältar hur mycket jag hatar att låta saker och ting ligga i andra människors händer.

39268-260

Jag tycker om när saker och ting ligger i mina händer.
Jag är barnsligt förtjust i att få vara den som bestämmer och jag fullkommligt älskar att få som jag vill. Det vore kul om jag kunde få som jag ville så ofta att jag tröttnade på det och kunde tänka att snälla kan inte någon annan bara bestämma för en gångs skull. Med handen på hjärtat tror jag att jag saknar självdistans just nu för det är rätt ofta som jag får bestämma, kanske inte om de viktigaste sakerna i livet, men allting annat och det är ju kul att bestämma över saker som egentligen inte spelar någon roll, verkligen. Kung av sand och allt detdär. Stackars mig. Just nu skulle jag helst av allt vilja bestämma över vädret för jag är, som du kanske har förstått vid dethär laget, så är jag rätt sugen på att ge mig ut och ta lite kort på saker och ting. Men efter en fin vecka, den veckan det va tänkt att kameran skulle komma i början av (hej, jag heter Erik, jag formulerar mig lite som jag vill) då jag mest bara suttit och väntat och endast gett mig ut i ren panik så har det, nu när jag äntligen har något att göra utomhus så har det gett sig fan på att det ska spöregna vad som verkar vara hela dagen (klockan är typ ett så lite hopp finns väl kvar, men det är ytterst lite och med betoning på "väl"). Men jag orkar inte gräva ner mig över det utan ska försöka vara glad över att kameran åteminstone är här nu.
Här. Nu.
På tal om min nya kamera och min förkärlek till att ha saker och ting i mina händer så har jag inte träffat Hanna på vad som faktist börjar bli till en evighet. Det va inte tänkt att det skulle bli såhär lång tid mellan, men unforseen sircumstances och allt detdär. Så imorgon ska jag se till att ha bokat migsjälv en tågbiljett till Gävle, eller så tar jag kanske bilen så kan vi åka i den påvägen hit i övermorgon (hon ska nämligen hit förstår ni) så kan vi dela på bensinpengarna så blir det kanske till och med billigare för bådatvå och det är bra nu när jag har haft spenderarbyxorna på mig alldeles för många dagar i streck och vägrar titta på andra saker än kapitalprodukter som min far brukar kalla unjefär allt jag köper. Ska han säga.
Nu tappade jag initiativet, stay tuned för mer.

Kommentarer
Postat av: kissingkate

oj så sjukt fin den är! du med förresten.

2007-09-11 @ 07:57:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback