I kina käkar de mänskliga rättigheter

Amnesty International.

Idag när jag va påväg att träffa Fripsie så snubblade jag över Amnesty som hade en demonstration mot Kina (som helt verkar ha gått över till the dark side, skärpning). Smått oväntat och kul att fota. Lite oväntat men väldigt passande (sammanträffande?) så stod det "Made in china" på deras handklovar. Väldigt fyndigt. Jag önskar jag hade haft mer tid. De va rätt trevliga också och jag har hört att de kämpar för en bra sak så ni kan ju passa på att stödja dem (mer om det på amnestys hemsida).

39268-314

Nu kommer dethär inlägget tyvär inte handla om hur jag förhåller mig till Kina och deras metoder.
Dels för att jag inte är tillräckligt påläst för att uttala mig och dels för att dethär inte ska bli en politisk blogg (mer än vad det redan blivit). Nu har jag dock målat in mig lite i ett hörn när jag ska försöka byta samtalsämne från kampen för mänskliga rättigheter till något som är sådär härligt ytligt som min brödtext brukar vara (fortfarande jävligt viktig, men kanske inte på en lika kritisk nivå. Kan vara en diskuterbar fråga, men uhm.. nu är jag iaf en bit på vägen att komma ifrån dethär med kina).

39268-315

Hotel Rwanda.
Jag och Fripsie hyrda Hotel Rwanda efter att jag fått den rekomenderad av Sofia och även en helt främmande man inne på mitt lokala videouthyrningsställe som sa att den va bra när han såg att vi stod med fodralet och läste. Han själv skulle hyra "Sniper 3" med Tom Berenger. Jag undrar vad han är för sorts kille egentligen. Den främmande mannen då, inte Tom Berenger. Fast han (Tom Berenger) är ju också en främmande man, även fast jag vet vad han heter och nog sett minst tre filmer där han är med. Han är skyldig mig typ 6 timmar av mitt liv som jag aldrig kommer att få tillbaka. Den jäveln. För er som inte vet så är "Sniper"-filmerna ett rejält lågvattenmärke i Hollywoods hyffsat glamourösa filmhistoria. Hotel Rwanda var däremot riktigt bra. Därav förvirringen.

39268-315

I övrigt.
Idag märkte jag hur denhär sidan (eller ja, denhär sidans förra version) såg ut i Mozilla Firefox och det var inte vackert för Firefox som ska vara en sån väldans smart webläsare är inte smart nog att fatta en helt vanlig HTML-kod (okej, den kanske var lite slarvig. Typ ett misslyckat klonförsök av en HTML-kod. Men ändå, hade Firefox varit så smart som det framställs vara så hade det fattat. Faktist) så jag spenderade två och en halv timme med att bygga upp sidan från grunden endast för att få den att se ut som den redan gjorde i Internet Explorer. På vissa plan så har Firefox endel charmiga funktioner inbäddade och någon sa något om att det är snabbare på att ladda fram hemsidor men Explorer har verkligen skärpt till sig på senaste versionerna (visserligen efter att sneglat på firefox), men för personer (migsjälv som exempel) som baserar hela sin (min) existens på saker som är vilsamma för ögonen och som har en internetuppkoppling som inte är från typ Dackefejden så kommer Firefox på stark andraplats. Och som vi vet så är nummer två den första förloraren så inatt kommer jag att hålla om Internet Explorer 7 extra hårt när vi går och lägger oss (inte bokstavligt talat då, men du förstår). Gonatt!

(Amnesty, om ni klickar på bilderna så kommer dyker de upp i större, oredigerat format)

Kommentarer
Postat av: Frida

jävlar alltså. här sitter man och tror att man *till slut* ska ta sig i kragen och börja på so:arbetet, och så snubblar man över din blogg. den är tuff. jättekul, jag har saknat en bra blogg att läsa och nu har jag uppenbarligen fått en ny favorit! woho.

kände mej lite tvungen att säga det bara, så att jag kan påbörja so:n med någorlunda rent samvete. hej hopp!

2008-05-06 @ 20:17:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback