Den som väntar på något... får skylla sig själv

Om att bita sig i knytnäven.
Man skulle kunna se det lite som att jag får äta upp mina egna ord på ett konstigt sätt. Det är nämligen såhär att jag har gått runt sedan i vintras och väntat på att löven på klätterväxten som sträcker sig över målningen (som ni ser här nedanför på bilden) ska bli röda som de är i unjefär en vecka. Så en gång i veckan har jag gått ditt och kollat och väntat (jag har ju naturligtvis gjort andra saker också) på att löven ska bli sådär röda som jag vill att de ska bli så jag kan få detdär perfekta fotot på en av mina favoritmålningar här i staden. Sådär perfekt som det bara är under en kort period på hösten. Det låter kanske lite (och inte så lite heller) töntigt men jag längtade faktist.



Men efter som att den som väntar på något får skylla sig själv så fick jag... exakt... skylla mig själv. För strax innan den Hollywoodbelysta höstveckan fick sin tur så var det någon där och klottrade ner väggen, vandal-style och hela kompositionen gick rätt ut genom fönstret och någon stor energi-insats för att få till ett bra foto känns minst sagt överflödigt.

Många gånger har det ju varit så att jag missat en målning för att sanerings-vem det nu är har varit framme och tvättat bort allting men jag har aldrig missat att fotografera en målning för att den har blivit vandaliserad. Nu är det ju inte så att hela målningen är överkluddad men just den väggen som den är målad på har varit helt fri från övrig färgläggning, troligtvis har den det för att målningen som satt där ensam, den ni ser här ovanför på bilden, satt perfekt helt ensam på den röda väggen. Om jag bara varit lite snabbare. Om löven bara kunde förbli röda istället för den eviga foto-förstörar gröna som de envisas med att ha så fort jag skall ut med kameran.

Det hade varit kul att visa er målningen som jag hade tänkt att visa den men istället får ni nöja er med denhär evigt överredigerade bilden från i början av sommaren när jag var där och provade vinklar. Skit.

Förresten så har xplicit grafx #10 kommit ut, skaffa den här.

Kommentarer
Postat av: Anonym

kan du inte skriva lite om hur det ser ut hos dig nu ? jamenar, det är ju snö! :D

2008-11-23 @ 13:02:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback