Ett halvår utan

Nu kommer det.
Det börjar bli dags för livet att andas in och förbereda sig för att hålla andan i sex månader. Det roliga är slut och det är dags att gå hem. Bla bla. Så brukar det låta från mig när det börjar bli kallt. När sommaren börjar ta slut och med den, livet. Men med handen på hjärtat tycker jag att mitt tjat om hur jobbigt jag tycker att det är med kyla och vinterns närmande börjar kännas trött och tråkigt.

Det känns ju krasst om glaset skall vara halvtomt (eller är det halvfullt?) i ett halvår. Det är helt enkelt inte lika mycket i glaset, men så länge jag har min kaffekopp så är jag nöjd och som jag skrev så orkar jag inte älta det något mer (jag ska bara gnälla lite till). Men faktum är att det inte är ett dugg synd om mig. Inte mer synd om mig än vad det är om alla andra i varje fall och jag har ett helt gäng med ess upp i ärmen för att faktist (över)leva den här vintern. Tidigare vintrar har jag inte haft några bra kort alls och knappt några ärmar så det var inte så konstigt att jag frös och att allt gick åt helvete.



Tänk. Efter.
Jag tänkte att denhär bilden skulle passa ofantligt bra till mitt inlägg om hur livet är över och det enda som är kvar nu är att sitta och vänta ut vintern. Vänta till nästa år då det går att leva igen. Vänta lite till. I väntan på vadå och allt detdär. Du har läst det förut och jag har ingen lust att skriva det igen. Med sin kalla metallbur med elaka taggar och moralsänkande molnhimmel så summerar bilden faktist hur det brukar kännas, för mig, när sommaren tar slut och helvetet på jorden börjar. Instängd och så vidare...
Men sen tänkte jag att det vore tråkigt att envisas med att köra samma visa som förra hösten och alla höstar innan den. Så jag kom på att det vore fruktansvärt mycket roligare att tjata om att jag inte ska göra det samtidigt som jag faktist gör just precis det och innan jag visste vad det var för ord jag tänkte på så hade jag skrivit mig vilse och målat in mig i ett hörn och helt och hållet glömt bort dendär smarta saken jag kom på för bara några minuter sedan när jag satte mig här och öhh...

Kommentarer
Postat av: Anonym

den ser faktiskt jävligt elak ut. haha.

2008-09-09 @ 16:21:45
Postat av: Marie

Haha ja det var lite onödigt gnäll där kanske :P Vintern som är så mysig! Massa snö o kallt ute, o så får man svepa in sig i en filt framför öppna spisen med en bra bok o en kopp varm choklad :) Helt underbart!!

2008-09-15 @ 20:00:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback