Just a little bit

Ingen är så rar.
Just nu ligger hon och sover. Hon blev nog lite trött efter nattfotoäventyret (som inte resulterade i något annat än seriös förfrysning för min del men ett par fräcka bilder för henne). Jag däremot har lite svårt att slita mig från datorn. Photoshop CS4 är lite för smidigt, musiken är lite för bra och kaffet är lite för gott för att jag ska kunna (men snart borde jag verkligen) släpa mig till sängen.

Än så länge har året inte hunnit gå så långt men de senaste dagarna är första gången jag varit ledig ordentligt sen i November någon gång förra året. Det är lite konstigt för det är nästan så att jag, suddad av jobbet, utbildningar och flytten glömt bort litegrann vad det handlar om. Vad det handlar om när det handlar om att jobba för att leva och inte leva för att jobba. Tack för att jag inte är arbetslös, i all ära, men någon måtta får det ju faktist lov att vara om jag får be. Men i December fick jag inte be, i December fick jag slita mig ut och in med ett gäng förändingar och en större mängd slit.



Darth Vader
Och hon, min bättre hälft, hade det ju inte helt lugnt i December heller, men trots det så höll hon humöret uppe trots mörkret och pysslade om mig när jag kom hem och var helt slut, lyssnade skarpt när jag velade fram och tillbaka med hur jag skulle göra med mina saker och ting. Hon lagar mat åt mig när jag är hungrig, klappar mig när jag är trött och hon påminner mig om varför det är värt det i längden. Hon hjälper mig att längta istället för att sakna, för hur långt borta jag än är så är jag alltid snart hemma igen.

Det är ju så att jag inte är någonting annat än summan av mina erfarenheter taget genom mina värderingar (som jag fått av allt jag råkat ut för) och trots att det inte allid gått rätt så har allt jag gjort lett mig fram till där jag är nu och allting som har hänt har varit ingenting annat än så genomvärt det för nu sitter jag här men om bara några minuter så ligger jag och stjäl värme av någon som redan sovit i två timmar och haft god tid på sig att generera lite värme. My plan is complete.

För hon är det finaste jag har.

Kommentarer
Postat av: Scarlet Bonnie

Galet fin bild ju!

2009-01-11 @ 17:10:13
Postat av: lifter

Nu är det ju inte direkt någon utmaning att få bra bilder på henne..



Men tack! :)

2009-01-11 @ 17:28:38
Postat av: Jonas

fan va fint. nu blev jag tårögd. tack för ikväll.

2009-01-14 @ 01:03:40
Postat av: lifter

Iknow, amazingness.



Tack själv, det var askul att ha dig här.

2009-01-14 @ 11:35:45
Postat av: visornas andan

oerhört vackert, och klokt.

2009-08-13 @ 21:16:01
URL: http://abstraktion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback