Minus / plus.

- Minus (om jag börjar med minus avslutar jag med bra grejjer, det är bra, det är moget)
  • Jag jobbar natt ett par nätter (ett renodlat par, dvs två, och jag har redan jobbat klart den första så det är bara en kvar, men det är fortfarande jobbigt). Det är verkligen verkligen inte kul alls någonstans. Det blir så extremt mycket tråkigare och jobbigare att åka till jobbet två eller tre timmar innan man egentligen ska sluta jobba för dagen. Det är inte tänkt att jag ska jobba natt, det va det förut men nu känner jag verkligen att jag har fått nog. Vi kryddar det med spänningen av vetskapen om att en dagtjänst kommer att bli ledig innom väldigt kort. Jag borde logiskt sett få den, men som vi alla vet händer de logiska sakerna inte så ofta och generellt sett har jag oftast inte dendär lilla gnuttan med flyt som brukar behövas för att det ska gå bra för folk. Jag har oftast det som brukar kallas för "rent oflyt" dvs om någonting kan gå antingen jättebra eller kalasdåligt beroende på just precis en pytteliten detalj så är det just precis den lilla detaljen som skiter sig och allt trillar på arslet och det slutar med att jag blir fattig, ledsen eller arg (oftast alla tre) samt att processen att ordna upp hela situationen som dykt upp enbart på grund av dendär lilla detaljen tar betydligt mycket längre än vad det nödvändigt (och vanligtvis) brukar ta.
  • Min bil ska kontrollbesiktas på torsdag (Heter det kanske kontrollbesiktigas? Jag lärde mig aldrig vilken som är rätt. Jag skulle ju kunna läsa på lappen som hänger på väggen 30 cm från datorn, men då får jag inte svamla lika mycket, det som jag tycker så mycket om. Unjefär som "citationstecken" som heter "citationstecken" och inte "situationstecken" det tog typ 22 år för mig att få reda på vad som är rätt). Och håller du ovanstående punkt i åtanke så kan du ju kanske fantisera fram hur kul det känns. Jag är rent rädd för att åka iväg med den för den har (precis som förra året) fått körförbud (från och med första april) bara för att jag inte har orkat åka och besikt(ig?)a den här i librobäck som en duktig kille. Jag skyller på att tiden jag fick va i februari nångång (vänta, jag ska kolla... ja, 15e februari va det) men jag skyller på att det va typ istid och jag hade (har fortfarande, jag tog aldrig av...) mina sommardäck på bilen och jag hade ingen lust eller ork att bege mig ut och åka motsvarande skridskor med bilen bara för att besikta (besiktiga?) den. Nu när det blir en betydligt större ansträngning så ångrar jag ju naturligtvis att jag inte gjorde det, men.. ja.. du har säkert också gjort så. Nångång. Hur som helst, jag är asrädd för att den inte ska gå igenom besiktningen på grund av någon löjlig liten detalj som beror på att den bara stått still lite för länge. Conny kommer förbi snart så ska vi se om vi åteminstone kan få den att starta, vilket borde gå. Med lite tur så är det bara batteriet som är segt. I vilket fall som helst så vill och hoppas jag verkligen att du håller tummarna för mig på torsdag, ok?
+ Plus (med reservation för att de kan innehålla minusdetaljer)
  • Min cykel har kommit (!) in till cykelbutiken (cykel & skidstället) och tack vare mina underbara vänner som uppenbarligen inte vill att jag ska svälta ihäl (jag kollade förresten min BMI och om jag går ner ett halvt kilogramm till så kommer jag att vara vad de kallar för "undernärd" så nu gäller det att passa sig. Men det är nog lugnt, jag åt en bit tårta till frukost idag, haha) så har jag råd att hämta ut cykeln typ nu på en gång. Fast (här kommer den lilla minusdetaljen) eftersom att cykelbutiken (cykel & skidstället) har fullt upp (efter som att de, precis som GB Glace, inte riktigt va beredda på att våren skulle komma i sådan ninjitsufart som den gjort) så har de (cykelbutiken, cykel & skidstället) inte haft tid att ekra om mina hjul (jag vill nämligen ha svarta ekrar istället för silver, kalla mig petig men jag kommer att ha svarta ekrar) så kommer det eventuellt att dröja kanske en vecka till innan jag kan hämta ut cykeln. Kanske går det fortare, men med min tur så gör det inte det. Det va en sådan grym lättnad när de sa att den åteminstone kommit in dit för jag trodde att den (som allt annat jag beställer) skulle bli försenad till typ juli eller något annat bra, för då hade det verkligen blivit en knivig situation. Dels för att jag redan betalt handpenning på den (som visserligen kanske gått att få tillbaka om vi skulle ha ställt in ordern) men dels för att jag vart nogrann att önska mig presentkort på cykelbutiken (cykel & skidstället dårå). Så hade jag ställt in ordern och eventuellt köpt cykeln nån annan stans hade jag haft en massa pengar innestående på cykelbutiken (cykel & skidstället.. ni kanske börjar fatta det nu? Kalla det smygreklam). Inte för att jag tror att jag egentligen haft några problem med att hitta saker jag gillar där för den summan jag har innestående, men ändå. Tanken är ju cykeln. Nu.
  • Bara en natt kvar i bolandshelvetet sen är jag ledig resten av veckan. Det är altså onsdag, torsdag, fredag, lördag och söndag som jag kan ägna mig åt inte mycket annat än migsjälv och mina favoriter. På onsdag ska jag träffa (har vi bestämt förresten? Jag hoppas det) D&G, det ser jag fram emot som fan. Tänkte att jag skulle försöka dra ihop ett par till (vi simmar i stimm?) så kan det roliga bli ännu roligare.
Två plus, två minus (blir det noll?)
Fler saker kommer jag inte på just nu (jo, det gör jag men det får vara osagt tills vidare).
Idag är det svinkallt ute, jag va ute en snabbis för att gå och hämta ut ett paket (på jävla skit stabby spel & tobak jävla kioskjävel med jävla avdankade jävla kioskbiträdesjävel som borde göra något vettigt med sigsjälv och sluta tro att det är så jävla synd om honom, den jäveln) åt min far och jag höll typ på att frysa ihäl, så kallt va det. Nu tittar solen fram men jag vågar inte lita på den idag, det gjorde jätteont i mina händer att gå och bära detdär paketet så jag är fortfarande lite besviken på solen för att den inte hjälpte till. Fast samtidigt, vem är jag att klaga på solen? Den har ju varit skitsnäll och värmt som fan. Jag har inte värmt någon och inte vart särskillt snäll heller (nu har jag väl inte varit direkt ond heller, men...) så jag ska väl mest vara tyst och verkligen inte klaga på solen, den har gjort ett skitbra jobb senaste veckan (eller är det veckorna till och med?).

Någon bild får ni inte heller, jag tog en bild på migsjälv som jag tänkte lägga upp men den (jag?) blev ful så den behåller jag för migsjälv i den rensade papperskorgen på min dator. Jag återkommer när jag är snygg igen. Nu undrar jag var Conny tagit vägen, han borde vart här nu (oro?) jag får ta och ringa han.

Ha det bra. Tja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback