Moment 22

39268-218

Mobilkameramobil.

Jag har haft ett dilemma med min mobiltelefon, eller rättare sagt kameran i mobiltelefonen. Det är det moment 22 som blir när en kamera ska fota sigsjälv, det blir vad som brukar kallas för svårt. Men eftersom att Hanna har (som ni kanske märkt) tagit med sig sin bad-ass digitalsystemkamera som jag blivit halvt (helt) förälskad i och bara gått och burit runt på de senaste dagarna för att jag äntligen kunna bestämma över saker som skärpa, zoom och.. ja, skärpa och zoom. Skärpan går ju att påverka litegrann på mobilkameran, men komigen, till vilken grad liksom? Låsa skärpan på något och sen hålla in knappen halvvägs medans man flyttar kameran är liksom inte coolt, det är bara budget. Och digitalzoom är förbjudet. Hur som helst, nu har jag äntligen fått ta ett ordentligt kort på min mobiltelefon och.. ja, nu kom jag av mig. Eller det kanske jag inte gjorde, det va nog allt jag ville få fram i dethär stycket (Hej Magnus!). Som en bonus i dethär stycket kan jag tala om att köpa en egen mobiltelefon höll jag på att skriva, digitalsystemkamera menar jag ju naturligtvis för en mobil har jag redan. Det har hur som helst hamnat högt på prioriteringslistan. Jag vill ha en Nikon. En Nikon D80.

Idag (imorse) va unjefär raka motsatsen till igår (igårmorse) då både jag och Hanna vaknade före Nova (hon är inkonsekvent i sina vakna-skrika rutiner, eller så va hon bara däckad efter gårdagen). Efter kaffe och hiphop gick vi ut och träffade Anna (äntligen, fan förlåt att det tagit sån tid och att jag varit så trög. Det ligger på mig). Vi gick upp och sa hej till Sebastian som ligger på sjukhuset för han har blivit påkörd av en motorcykel och har ett brutet ben. Det va sjukt skönt att se dig idag Seb, inte i den situationen på det stället, men duvet. Efter det släpade vi oss hem och hämtade våra grejjer för klockan fyra gick vårat tåg till G-Town.

39268-219

På tåget va barnvagnsplatsen upptagen av två tjockisar (jävla tjockisar) så vi satt i trapphuset (ja, trapphuset. Cyberpunktågen är hur grymma som helst) och vi va inte så sura som vi ser ut på bilden (det kanske bara är jag som ser sur ut), men Nova sov. Man såg inte särskillt mycket från detdär trapphuset (nej, okej, trapphus kanske låter lite överdimensionerat, men jag kommer inte på ett bättre ord för utrymmet som är där) och vi satt på golvet men ändå kändes det som att det va precis som det skulle vara. Hellre golvet liksom. Där satt jag och joxade med kameran och fick träsmak (eller säger man cyberpunktrapphusgolvsmak?) i häcken och Hanna satt och va snygg. Det är asskönt att vara tillbaka i Gävle (mitt borta-hemma) och det är skönt att vara här (i skrivande stund sitter jag i Hannas kök, kick-ass!) utan att behöva stressa för att jag snart måste åka tillbaka hemborthem. Det är skönt att komma hit, skönt att komma bort, skönt att komma fram och skönt att komma tillbaka.

Nu känns det att jag har semester.

39268-216

I forget about this evil world when she hold me.


Kommentarer
Postat av: Jessica

Ååh, vad ni är fina ihop alltså :)
Hälsa Hanna att hon måste ta en fika med oss igen snart, ja.. alltså du och Nova får ju vara med också såklart ^^

2007-08-23 @ 00:14:28
Postat av: pxpxpxpx

D80, bra val!
Se till att köpa den med "rätt" kitobjektiv, dvs. den med 18-70 objektivet.
Ni är söta, du är söt, ja du vet. :)

2007-08-23 @ 17:10:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback