Nollfyra-nånting.

Jag borde bett om väckning med en handgranat.
Jag försov mig igår, brutalt. Klockan ringde en hel timme senare än vad den borde ha gjort och jag fattar inte vad det tagit åt den som gör så mot mig. Jag ställer klockan på kvart i, tio i, fem i och, ja ni fattar. Fem larm totalt och ibland gör den så att den sparar alla larmen en timme, sen släpper den loss allihopa på en gång och det blir en rätt panikartad upplevelse när jag vaknar en timme sen av fem larm samtidigt, inte bara blir jag förvirrad av allt avstängande utan det är även det faktum att klockan ser ut att vara kvart i precis det klockslaget jag vill vakna men det är istället helt fel och jag måste ligga och huvudräkna på vad 05.45 egentligen betyder. Sen känner jag mig som kanske världens dummaste när jag ligger och kommer på att nollfemförtiofem inte är nollfyraförtiofem och fan jag är försenad och att min morgon inte alls kommer att bli som jag tänkte att den skulle bli när jag gick och la mig alldeles för sent kvällen innan.

39268-167

Handstil.
Jag har inte tyckt om att sitta med en penna och klottra på ett papper sen jag va liten, då va det något av det bästa jag visste och jag kunde väl låta unjefär hur många timmar som helst glida förbi när jag satt (till min ryggs stora besvikelse) hukad över en pappersbit och gjorde så gott jag kunde. Men nu har jag minsan satt igång igen och jag tror att en av grejjerna jag gillar bäst är att det är saker som jag inte kommer att visa för någon (och som ni ser är jag ju väldigt konsekvent med det beslutet) men framför allt så är det något som inte är på en skärm och (hur mycket jag än älskar alla mina skärmar jag lyckats omge mig av) det är faktist ganska skönt att göra något som inte är digitalt en stund utan bara låta orden i händerna rinna ut på en bit papper. Bara för omväxlingens skull om inte annat och shit, nu har det redan hunnit bli för sent igen och jag måste tvinga mig isäng. 04.45 here I come.

Even when I'm not with her I don't really feel alone.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Du ser baby, där på bilden har du en av punkterna på min 222222-sidor-lång-A4-lista! Du är SÅ grym!

2007-08-08 @ 23:16:21
URL: http://cedella.blogg.se
Postat av: Soya

NAJS!

2007-08-12 @ 21:08:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback