Is.

Stilla nu, medans det är kallt.
Jag har inte skrivit något på jättelänge nu (förlåt ni som bryr er). Det är för att jag inte har gjort något (naturlitvis har jag ju gjort någonting, men duvet...). Under veckan som har varit har jag bara jobbat. 17.00 till 01.00, och det är rätt kasst. Vakna tidigt, sitta och vänta på att åka och jobba, åka och jobba, ringa runt alla (för någon måste svara snälla håll mig sällskap). Oftast någon som svarar (oftast). Sen sluta jobba, åka hem, sitta vaken, somna, vakna tidigt, sitta och vänta på att åka och jobba och ja, du fattar resten.
(Det jag inte tar upp är att hon ringer, Gadget skaffar en lägenhet, jag hittar en hund, Robocop dimper ner i brevlådan, jag får rejäla magproblem och jag har säkert glömt tio tusen saker, men...)
Sen blev det fredag, sen blev det lördag. Sen kom mamma. Typ "fullspäckat schema" med middagar och dags för mamma att träffa de som spelar mest roll för mig av alla (långt ifrån alla, förlåt mig, jag har åteminstone berättat om er) i mitt liv . Och nu är det söndag. Söndag kväll. Det är hur tyst som helst (bakom allt ljud) här hemma. Lägenheten känns jättestor och jag har ingenting att göra.

Jag skulle vilja ha ett sms.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback