26e September

Dagen H.
Idag är dagen som jag och så många andra har gått och väntat på. En stor dag som kanske inte kommer att markeras som en helgdag i det svenska kalenderåret och den kommer aldrig att undervisas för ointresserade skolungdommar under någon tisdagslektion. Men det är trots det en väldigt viktig dag. För idag släpptes tevespelet Halo 3. Spelserien i sig är långt ifrån det bästa jag någonsin spelat och den tredje och sista delen följer i sina föregångares fotspår. Men det går inte att blunda för att det är ett av de viktigaste spelen, framför allt i år. För Halo 3 har på egen hand påverkat hela världens spelföretags marknadsföringsstrategi. Genom att spelet är så förväntat och efterlängtat så väntar näst intill alla spelutgivare med att släppa sina spel till efter att Halo 3 har släppts. Det mina vänner är stort.

39268-276

Jag personligen har aldrig varit en stor Halofanatiker och med handen på hjärtat gillade jag inte de tidigare delarna i spelserien särskillt mycket, men inför releasen av Halo 3 har jag knappast sluppit undan att ryckas med av dess stämmningsfulla trailers och högupplösta skärmdumpar som släppts ut inför idag, den stora dagen. Men framför allt har jag längtat efter vad denhär dagen symboliserar. Den här dagen, idag, är en ikon och ett startskott för den mest intressanta tevespelshösten genom tiderna och jag har tjatat sönder min stackars flickvän med hur stort det är att tevespelandet blivit så socialt accepterat som det blivit idag, att det inte längre är något som sker i hemlighet bakom lås och bom, något som man ska skämmas för och helst inte får dra upp som huvudintresse men framför allt så har den asociala biten i tevespelande helt försvunnit, nu för tiden spelar vi tevespel med varandra över internet och kan både prata med varandra genom tillhörande headsets och skriva till resten då chatttjänsten MSN integrerats med Xbox onlinetjänst som vi använder för att utöva vårt största intresse med våra vänner men även helt främmande människor som man aldrig skulle kommit i kontakt med om det inte hade varit för våra älskade tevespelsmaskiner.

Den här gången är hösten varmt välkommen, för jag kommer åteminstone inte ha tråkigt.

Tilläggas kan att Halo 3 nu har slagit rekord i premiärförsäljning i USA's underhållningshistoria.
Där är det altså inkluderat filmer, böcker, tevespel osv. Spelet slog rekordet genom att sälja för en miljard etthundratjugoåtta miljoner tvåhundranittiotusen kronor det första dygnet och det, det är mycket pengar.

Kommentarer
Postat av: Hannie

Du är söt när du lirar sådär koncentrerat så jag ser också fram emot hösten baby! .D ... Och Skate! :DDD

2007-09-27 @ 00:28:30
URL: http://cedella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback