Nödbroms

39268-260

Stoppa klockan, snälla.
Där, på stenkanten av Gävleån (eller vad den nu heter) där vi satt och dinglade med benen önskade jag bara att tiden snälla snälla bara snälla kunde stanna och inte bli en sekund till, inget senare, inget vi borde nog gå nu och inget åka hem. Ingenting annat än att bara sitta still, bara sitta kvar och inte göra något mer eller något annorlunda. Bara en liten stund till. Just nu är jag så långt ifrån att behöva jag-tid som jag kan komma. Det enda jag vill ha nu är tid som står stilla.

39268-259SittabrevidHanna-tid.
Jag tror, med handen på hjärtat nu, aldrig att jag varit i närheten av någon som gör mig så avslappnad som hon gör. Jag har aldrig kunnat vara i just nu, någonsin tror jag. Alltid i framtiden eller långt långt bak i dåtiden. Men nu, oavsett vad, var vi än är och vad vi än gör är det the place to be. Hon skänker mig ett sådant lugn och, som jag har tjatat förut, så gör hon det så lätt att vara jag och jag tycker (äntligen) om att vara jag och jag kan (äntligen) slappna av. Och, shit, det är verkligen inte synd om mig någonstans.

Även fast jag tror (vet om jag ska vara vettig, men jag säger tror för vad vet jag egentligen?) att det fortfarande är bra att jag bor här och duvet, hon bor där och sådär, så att jag får komma hem och typ sammla mig och inte kastar mig hals över huvud in i någonting som blablabla så är det, just nu, väldigt drygt att inte ha henne här. Att jag måste vara här för att jag måste åka och jobba imorgon och hon måste vara där för det är någon som måste ha henne där är bara värdelöst just precis nu för jag vill faktist inget annat än att bara sitta brevid henne, var som helst. Helst av allt.

Smstr.
Det känns som att jag precis han möblera om migsjälv och vänja mig vid (och framför allt göra mig beredd på) att ha semester och vara ledig, nu låter det ju så från varenda självömkande stackare som tror att det är synd om dem när deras semester är slut och det är läge att gå tillbaka till vardagen så är inte jag en självömkande stackare som tror att det är synd om mig (eh...), men om vi skiter i det för stunden och låter mig skriva utan att behöva tänka efter alldeles för mycket (as if?) jag tänker alltid före efter och säger oftast alldeles för mycket för fort (and look where it got me), men det är rätt svårt att se hur hela livet kommer att vara så, altså, dethär med gå till kneget och "arbeta ihop sina surt förtjänade pengar" och hela detdär vanliga som nästan alla måste finna sig i. Jag gjorde det fatala (andra gången jag använder ordet fatal nu, jag vet faktist inte om det får användas hur som helst) misstaget att med min tjej och började prata om dethär med tänk om man skulle råka vinna tjugofemtusen kronor i månaden i tjugofem år. Men seriöst, tänk om. Vad skulle du göra? Det är farligt att tänka på det för, som hon varnade mig, så är risken stor att man vänjer sig vid tanken när man håller på att drömma om det att man näst intill (faktist helt intill) inbillar sig att det är verkligheten man sitter och fantiserar om och sen kommer man på att det faktist inte alls kommer några tjugofem tusen kronor i månaden i några tjugofem år. Men vet du?

Jag tror att det kommer att gå bra ändå.

Kommentarer
Postat av: kissingkate

finaste highly capablebilderna .DDD sjukt snygg.

2007-09-19 @ 07:41:30
Postat av: Hannie

AW! Hade jag kunnat pussa dig nu hade du fått miljonerpussarimunnen. Shit. Jag ... vet ... inte ... vad ... jag ... ska ... skriva! Blir så glad att du trivs :) För trots att jag märker det och trots att du t.o.m. säger det om och om igen när vi ses - allt det du skrivit - så är det som om hjärtat druckit kokhett te och att ytspänningen spricker varje gång jag läser om ...oss(!). Det är DU som får MIG att... baby! Och jag trivs minst lika bra och vill stanna tiden lika gärna och allt det där. Det är helt sjukt vad du gör med mig! <2

2007-09-19 @ 09:51:41
URL: http://cedella.blogg.se
Postat av: Anonym

FAN VILKEN FIN TJEJ, OCH FAN VA HÄRLIGT MED KÄRLEK! :D

2007-09-21 @ 12:59:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback