Jag vände upp och ner på min verklighet

Min verklighet var lite tråkig.
Jag lät det gå lite långt. Fem år för långt. Men efter fem år så fick det faktist räcka.
I alla polisfilmer så får man guldklockor när man varigt duktig och jobbat länge. Jag har varigt duktig och jobbat länge men jag fick ingen klocka. Å andra sidan är jag inte någon polis heller men det jag fick var det mest krystade talet från den sämsta chefen jag någonsin haft i mitt liv, en bukett tulpaner (jag hatar tulpaner) och en liten nål som man skulle kunna sätta i sin krage och vara stolt över. Om man vore helt jävla dum i huvudet. För det var inget tal, det var ingen bukett med tulpaner (jag hatar tulpaner) och det var ingen nål. Det var en klocka som dånade så högt att mitt huvud kändes som att det skulle sprängas.

Jag måste härifrån och jag måste härifrån nu.

 

Jag tänkte att eftersom att jag bor i en utav Sveriges största universitetsstäder där man inte kan göra mycket annat än att plugga så börjar jag väl plugga... i Stockholm. Varför? För att graffitin på vägen till skolan är snyggare där. Eller för att det bara finns låtsasutbildningar i Uppsala (ja, förlåt, men det är sant).

Jag ska plugga något roligt. Något som är på riktigt. Internet. Jag ska plugga internet.


Jag känner mig som ett litet barn igen när jag går till papper-och-penna affären och köper papper och penna inför första skoldagen. Har svårt att sova dagen innan och pallrar mig iväg med min ryggsäck och min nervositet första dagen och står tyst i en korridor och väntar på att fröken skall komma och släppa in oss i klassrummet för uppropet första dagen (vilket är ironiskt eftersom att jag håller på att skriva ett inlägg om hur jävla gammal jag har blivit).

Kommentarer
Postat av: Tilda

Så jävla bra att du valde just vår skola också! :D

2010-09-03 @ 21:55:29
URL: http://sweetstreet.blogg.se/
Postat av: Veronica

Intressant blogg och snygga foton!

Letade efter övergivna ställen i/runt Stockholm och kom till dig. Något du kan tipsa om?? :)



Veronica

2010-09-08 @ 19:57:47
URL: http://www.veronicastrandberg.se/blogg
Postat av: lifter

Hej!



Kul att du gillar sidan.



Altså, det är ju lite knepigt med övergivet för när det ligger i eller för nära stora städer så är det för många som vill åt lokalerna eller marken så då rivs saker innan de ens hinner bli övergivna så allt jag hittat har varigt utomsocknes, typ Sala, Ramhäll osv. Jag har inte varigt och letat så mycket söder om Stockholm dock så där vet jag inte.



Lycka till dock! :)

2010-09-08 @ 20:04:16
Postat av: Veronica Strandberg

Ja, Sala och Ramhäll såg intressant ut. Är även ute efter snygga graffitiverk, gärna budskap inte bara tags. Tyvärr bor jag i Täby där klotterpolicyn är värdelös (för mig).

Lyckades hitta ett rivningsobjekt nära färjehamnen och blev helt till mig i brallan!

Får nog ta en roadtrip till Ramhäll i helgen.



Tack ändå :)

2010-09-08 @ 20:40:40
URL: http://www.veronicastrandberg.se/blogg
Postat av: lifter

Ah, vad kul. Var försiktig bara.

2010-09-08 @ 20:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback