Överfetheten.

39268-93
Komplett, perfekt, badass.
Hur bra en dag kan bli går enbart att mätas i hur dyr din nya cykel är. Nejdå, skämt åsido.
"Min nya cykel är såå fin" skulle kännas lite klyschigt att skriva här i min blogg som jag försöker få åteminstone lite unik och speciell, men min nya cykel är såå fin. Förlåt mig, jag kan inte låta bli.

Hela anledningen att cykelköpet ens blev av idag hänger på att jag, igår, va inne på cykelbutiken med ögonbrynen så långt ner jag bara kunde då jag såg argare ut än jag någonsin har gjort tidigare (ni som vet, ni vet ju att jag ser arg ut hur som helst när jag inte överanstränger mig för att se glad ut så ni kan ju föreställa er hur arg jag såg ut). Jag stod där och höll en mindre monolog om hur jag minsann är anledningen att den butiken sålt inte mindre än åtta av sina cyklar och nog för att de förmodligen sålt mer än åtta cyklar i sina dagar så tycker jag ändå att det är rätt bra pinkat av en kille. De höll snällt med om det och om att det är lite konstigt att jag är helt cykellös nu. Det lät "Va?! Har du inte fått din cykel än? Nu jävlar." från deras chef när jag pratade med honom. Hela anledningen att min cykel tagit sån tid att bli klar är att jag insisterat med att ha svarta ekrar på den (den levereras med silverfärgade ekrar, men hur coolt är det? Nej, exakt, inte alls) och verkstadskillarna har mummlat något om att "de har rätt mycket att göra just nu så det kan dröja lite", personligen tror jag att de vet att de inte kan ta ut för mycket pengar för arbete av en kund som mig (mr.spec) och därigenom har omekringsarbetet lagts med rätt låg prioritet. Sen lät det "vi har slut på svarta ekrar för tillfället" och lite annat knorr, men så fort deras chef fick nys om förseningen blev det en jävla fart, redan i morse fick jag ett sms som löd, kort men koncist, "Cykel klar". Det va väl unjefär allt jag behövde veta för att lägga om mina prioriteringar för dagen.

39268-94Jag tror att det inte tog mer än 25 minuter innan jag stod vid disken med en mindre månadslön i ena handen och en cigg i den andra (egentligen inte, men det lät så coolt så jag va tvungen att skriva det. Klart jag inte röker där inne).

Det visade sig att de hade ett par svarta kompletta hjul (svarta fälgar, svarta ekrar, svarta nav* och svarta nipplar**) som de för enkelheten- och samvetets skull bjöd mig på, då kunde jag inte längre vara arg på dem för nu har jag dyrare fälgar på min cykel än på min bil. Inte för att priset är det viktigaste här i världen, men min filosofi som aldrig svikit lyder att "man får exakt vad man betalar för. Alltid". Det är ju lite motsägelsefullt med tanke på att jag inte betalade ett skvatt för dessa fälgar, men som ni kanske förstår är det ett par jävligt bra fälgar (de heter Brave Badass för övrigt). Bashguarden*** är bytt till en svart och en kedjestyrare**** och kedjespännare***** har monterats på cykeln. Andra älskvärda prylar som sitter standard på cykeln är Hayes Nine hydraliska skivbromsar och en Marzocchi gaffel.

Veckan som kommer.
Inom loppet av bara ett par dagar har jag eldat igång min bil som (ni minns säkert) gick igenom besiktningen helt utan anmärkningar, fått tillbaka min xbox 360 samt köpt en ny överfet cykel. Alldeles nyss hade jag ingenting, nu har jag allt. SMHI förutspår att det ska bli typ 23 grader varmt i helgen och jag känner mig överfull av energi.

Så vad gör jag nu då?
Jo, jag ska jobba i sju dagar i streck. Situationen blir vad man brukar kalla för "jobbig".

Fuck.

*Nav: Den delen av hjulet som är längst in så att säga.Jag kan visa sen.
**Nipplar: En skruv som sitter mellan varje eker och själva fälgen. Jag kan visa sen.
***Bashguard: En skyddsdel som sitter på dreven för att skydda dem från att ta skada.Jag kan visa sen.
****Kedjestyrare: En pryl som gör att kedjan håller sig på plats och inte hoppar av.
*****Kedjespännare: Du får gissa vad den delen gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback