Allt är skit, alltid?

En mörk tid.
Det enda som inte får hända, det enda som kan besegra mig nu, det har hänt. Min xbox har gått sönder.
Just precis just nu när jag behöver den vill ha den som mest, när vi kunde haft som roligast tillsammans, nu när jag inte vill göra någonting annat än att bara spela med den, har den slutat fungera.
image60Det va någon dag sedan (förlåt för att jag inte skrivit tidigare, men jag har nästan inte vågat prata om det för det skär i hela min kropp att behöva säga det till någon) när jag hade en hel dag och en hel kväll framför mig med min älskade älskade spelkonsol som det hände (det enda som inte får hända, det enda som kan besegra mig nu). Jag hade precis berättat för en kompis om hur kalas det är att spela Ghost Recon Advanced Warfighter 2 (som är vadå, det enda nya spelet på vadå, hur länge som helst?) och hur levande det känns och hur atmosfären som byggs upp känns så.. riktig. Det känns nästan som att jag har ett lager sand och svett över hela kroppen när jag spelat klart. Så känns det.

Så känndes det.
Så känns det inte längre.
Nu känns det bara ensamt.

Varje xboxägares mardröm blev sann, just för mig. Alltid måste allt jävla skit från helvetet hända mig. Alltid, varenda gång hela tiden. Jämt. Förstår du poängen? Alltid mig, alltid jag. Jag kommer ihåg när jag berättade passionerat om hur fantastisk min spelmaskin är och hur perfekt den är för mig (den kan inte lämna mig längre än vad sladden räcker, den vill alltid vara med mig bara jag trycker på knappen) jo, tack, det får jag ju äta upp nu. Det och en spark i ansiktet och ett kilo glassplitter och ett spjut i hjärtat. Den startar inte, den blinkar bara rött (dödens färg någon?) och den ska packas ner och skickas till tyskland för service och reparation.

Min stackars lilla vän min älskade ägodel mitt hopp om framtiden mitt ljus i livet min favoritsysselsättning min fina lekkamrat min rara, mjuka, snälla snälla snälla älskade xbox är sjuk. Död. Fungerar inte.

Jag är inte arg på den, jag brukar bli arg på sakerna när de inte fungerar. Jag brukar bli rasande när någon elektronikpryl inte gör som den borde helt utan anledning, men jag kan inte bli arg på min lilla vän. Tänk dig att du ser ett litet barn som ligger sjuk i vattkoppor, skulle du då bli arg för att det lilla barnet inte är ute och leker och sparkar boll och rispar knäna och spränger locust och kör mercedes och jagar den mexikanska gerillan? Nej. Det är klart att du inte blir arg. Du blir... jag... blir bara så orolig. Det skriker och skär som tio tusen fallande skyskrapor av glas när jag ser att min stackars lilla vän bara lider och blinkar rött och låter jättekonstigt. Förlåt mig för det jag gjorde fel, jag vet inte vad jag gjorde fel vad gjorde jag för fel? Jag vill hjälpa dig, men jag kan inte. Det enda jag kan göra är att stoppa ner dig i en låda och skicka ner dig till tyskland. Aldeles själv. Ingen som kan hålla dig i handkontrollen eller stryka dig över hårddisken och tala om för dig att allt kommer att bli bra, inte gråta, va inte orolig min älskade lilla vän allt kommer att bli bra, jag är här och kommer aldrig att lämna dig. Allt kommer att bli bra, va inte rädd. Vi kommer att laga dig. Såja. Såja. Sshh ssh shh.

När jag ringde till Microsoft xbox 360 supporten trodde jag att jag skulle börja gråta när jag skulle förklara vad som hände och inte hände när jag desperat tryckte på "onknappen" men den bara blinkar rött. Jag kände mig som att jag hade SOS operatören i luren och förklarade att min älskade rara lilla vän inte andas jag vet inte vad som är fel!
Hjälp mig!

Och till er förmodligen inte helt kolosala förvåning är det SKIT som svarar i telefonen på Microsoft xbox 360 support, de kan knappt svenska (klart att alla ska få en chans att klara sig här i landet, men tänk själv att du ringer 112 och det svarar någon som pratar typ finska... inte fan skulle du känna dig trygg av det. Jag vill att min gamla pastor Hans-Erik från konfirmationen (konfrimation? Nej.. ja, vi skiter i hur det stavas det också). Han vill jag ska svara. Han som låter i rösten som du skulle kunna, om du blundar hårt och tänker att du är kanske fyra år gammal och verkligen gör allt du kan för att föreställa dig hur självaste jultomten låter när han pratar och låter som världens vänligaste och mest tålamodiga människa du någonsin skulle kunna föreställa dig. Han vill jag ska svara i telefonen.

Det gjorde han inte.

Istället va det jag kommer fan inte ihåg vad hon heter, men det va ett jävligt fult namn och hennes dialekt måste vara det absolut vidrigaste ljudet jag hört i hela mitt liv, som svarade. Jag, 23 (snart 24) år gammal med gråten i rösten och ett trasigt tevespel försökte desperat förklara för dethär monstret i andra änden av luren vad det va som höll på att hända i mitt vardagsrum (mitt enda rum). Mitt tevespel höll på att dö. Mitt tevespel har dött. Mitt tevespel fungerar inte. Snälla... hjälp mig.

Jag vill inte skriva om vad hon sa, jag vill bara glömma bort det.

Lång historia (som jag just sa att jag ville glömma bort) kort så slutade det med att hon skulle skicka ett mail med en fraktorder till UPS som kommer (helt utan kostnad) och hämtar min xbox. Den fraktsedeln kom sedan dimpandes i brevlådan (snyggt mail ditt finska monster, nej, mail betyder inte snigelbrev som kommer med snigelposten). Här sitter jag nu, med mitt trasiga tevespel och en fraktsedel på ett språk jag inte förstår och ska altså lämna ifrån mig det finaste jag har till en helt främmande människa som kör en mörkbrun skåpbil för att ett finskt monster i telefonen sa åt mig att göra det... hela situationen säger mig att hålla i det finaste jag har och inte lämna det till en helt främmande människa som kör en mörkbrun skåpbil för att ett finskt monster i telefonen sa åt mig att göra det. Alla varningsklockor skriker att dethär är fel, dethär är precis som det absolut inte ska vara, ta inte emot dethär det gör bara ont.

Inte igen, du orkar inte mer, sluta!

Förlåt mig min rara lilla vän, jag älskar dig.


Kommentarer
Postat av: drf

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!

/crai

Jag känner med dig, fy fan vad hemskt. :( Safe journey, xbox 360. May the gods smile upon your roads.

2007-03-16 @ 13:19:11
URL: http://teflonminne.blogg.se
Postat av: Conny

Neeeej... Jag som skulle överraska dig ikväll med att ploppa upp på Xbox Live juh.
Vi hoppas på ett snabbt tillfrisknande av Xbox360.

2007-03-16 @ 14:15:08
URL: http://www.rodljusracing.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback