Fantasi är det vi vill ha.

image66Idag känns det mycket bättre (än igår).
Titta, det löste sig. Jag åkte och jobbade och det kändes direkt mycket bättre. Jag tror att jag är lite rastlös ända in i benen (benen i kroppen, inte benen som man springer med) och bara sitta och vänta det passar mig inte alls faktist. Över huvud taget.

Har du sett vilket väder det är? Det är ju helt sjukt. Alla känslor på en gång. Vet du förresten vad jag tror? Här om dagen så kom jag på att jag tror att jag börjar ta mig upp upp och över väldigt många saker. Eller väldigt få, men väldigt betydelsefulla saker. Jag börjar bli extremt bekväm med att vara bara jag, förstår du? Ensamstående. Jag blev kallad för 'singel' men det klingade fel för även om (som jag sa till Gadget) att det kanske (kanske är en understatement) skulle vara kul att träffa någon (duvet, en tjej typ) så är det bara inte så det ska vara. Jag vill vara bara jag, ingen annan (jag är ju bara jag, det är allt jag kan vara. Det vet jag, men jag vill att det ska vara bara jag, inget vi) Jag vill vara med mina vänner, ingen annan. Alla andra. Förvirrad? Njae.

Idag ska jag gå och kolla in min cykel, om den har kommit. Det tror jag att den har. Sen ska jag jobba igen. Tre dagar kvar. Sen ska jag förhoppningsvis få mer müsli av Gadget, det behövs för min mage blir orolig när den ser hur lite det finns kvar av det från förra batchen. Får jag inte min specialgjorda müsli med min låglaktosyoghurt blir min kropp helt förstörd nästan. Dethär är ett beroende, Gadget, du har ett livslångt antagante nu.

Nu (typ två timmar senare).
Nu har jag varit nere på cykelbutiken (jag gick dit med avsikt att kolla in min nya cykel) och, det slår aldrig fel, den har inte kommit än. Försenad av gud vet vilken förbannad jävla polackanledning. Jag blir så jävla less på motvind så jag nästan inte orkar bry mig längre. Min xbox kommer säkert att bli försenad, min bil kommer förmodligen inte att gå igenom besiktningen och jag vette fan när cykeln kommer att dyka upp. Bara för att jävlas. Just nu är det ett såntdär tillfälle som jag skulle behöva något bra, en liten bit flyt för att kompensera, annars blir det ur balans idag. Och dagen som började så bra.
"Men verklighet är det vi får."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback