Händer.

Vaken.
Det har varit skönt att vakna de senaste dagarna, det är bra att jag äntligen känner att det finns en anledning att stiga ur sängen och inte bara vakna och fundera på vad som skulle hända om jag inte gick upp (och komma på att det inte skulle hända någonting, den enda skillnaden skulle vara att jag hade legat i sängen istället för att.. ptja.. inte ligga i sängen). Nu har jag ju inga direkt storslagna saker för mig och det är inte som att jag bidrar med särskillt mycket till det stora hela. Men det kanske är just det som är grejjen, att det inte är något storslaget som försiggår just nu. Allt står väldigt väldigt stilla. Det är bara jag, inget annat. Och i morse (tänk förmiddag) när jag va uppe och rökte med Efraims vikarie (han är ljusblå, så han får inte heta någonting, han får bara skämmas. En jävligt omogen kaffekopp) så satt jag där i bara t-shirt (visserligen två stycken, men ändå, inget på armarna) helt utan att frysa (att min hand är lila betyder inte att den fryser, det betyder bara att den är). Hur länge sedan var det? För länge sedan var det.

image54
Spiel.
Det har blivit mycket tevespelande på senaste tiden och det är skönt. Det finns egentligen inget jag vill göra hellre (det är ju en lögn, men inget av det som finns tillgängligt att göra känns mer lockande) än att bara viga en hel dag och en hel kväll och en hel natt åt mina älskade spel. Ensam, eller med sällskap (Join the party! Mer om det i nästa stycke).

image55

Nästa stycke / igår.
finns att göra, vad som ska göras och vad som borde göras. Sen kollar jag på mobilen om det har häntJag trodde för en sekund när jag vaknade igår att dagen kanske inte skulle bli så märkvärdig. Kanske bara ännu en dag, en vanlig lördag. Inget mer, inget mindre. Men döm till min stora förvåning när jag (okej, time out, när jag vaknar går det till såhär; Först vaknar jag och fattar ingenting, sen fattar jag någonting. Typ var jag är, vad som någonting med den, sen kollar jag ut genom fönstret för att kolla vad det är för väder) märkte att det va typ vår ute. Då fick jag jävligt brottom. Ja, ni läste kanske igår.. kanske inte, men det står precis här nedanför en bit ner, läs där.

image57På vägen upp till taket såg jag detdär oreangea (ööh.. stava?) huset va sådär varmt som det är på sommaren (nej jag vet att det inte är sommar och jag vet att huset inte är varmt, men det ser varmt ut) men det är så sjysst när det huset är självlysande, för då vet man att det kanske kommer att bli en sommar. Kanske. (när jag bodde inne hos min far och hade ett fönster som vette mot det huset brukade jag vara lite avundsjuk för jag tyckte det huset va så fint och deras gård va så fin jämfört med min (tänk baltiskt fängelse från kalla kriget) och de har balkonger, det har faktist inte vi. Sen kom jag på att min utsikt är det fina huset, deras utsikt är ett baltiskt fängelse från kalla kriget... Då kändes det genast mycket bättre att bo i fängelset (det ser inte riktigt ut som ett baltiskt fängelse innifrån, så det är okej). Sen dess har jag varit rätt nöjd med att bo i Luthagens ghetto (till ghettot räknas mitt hus och det mittemot som också är betonggrått bland alla andra pastellfärgade lyckohus som ligger runt oss). Fast fortfarande är jag lite avundsjuk på deras balkonger, även fast vi har takterass (tänk baltisk fängelserastgård med armerat glas från kalla kriget) så går det faktist inte upp mot en balkong. En sån vill jag ha.

Öhh.. rubrik?
Jag lyckades (med bravur) att ta mig ut igår i alla fall, Conny ville också ut så han va snäll och följde med ner på stan och drack kaffe med Anna (och jag åt en maräng... bomb... och den va skitgod, sen mådde jag illa) och när vi satt där och fikade så kom jag och Conny (jag kommer inte på vem av oss som va ursprungsinnehavaren till idén, så vi delar på äran) på att det skulle vara skitsmart av oss att (tänk till fots) ut till PC City och köpa en xbox 360 till honom.

image58OMG! Bästa idén någonsin, w00t!
Sagt och gjort. Det va sjukt länge sedan han och jag va ute på ett äventyr (och om jag ska vara helt ärlig så har jag saknat både honom och äventyren jättemycket). Det va kul, även fast solen gick i moln (måln? Nej.. haha, så kan man ju inte stava) och det blåste jävligt mycket i boländerna så tror jag att det va en av de bästa idéerna vi någonsin tänkt ut tillsammans (vi blir smartare ju närmare vi är varandra) för nu har jag äntligen äntligen äntligen äntligen en riktig kompis (inte en före detta flickvän (andnöd), inte någon helt okänd kille från var som helst som jag aldrig har träffat, inte någon pipröst jag aldrig hört talas om, utan en riktig kompis, in the flesh!) med en xbox 360! Argh! Sällskap på riktigt! Min leauge of extraordinary gentlemen har fått sin första medlem (nu fattas bara.. få se.. en, två.. två stycken. Kanske tre, ja tre. Nej fyra blir det.) det är ett par kvar, men en är mycket mer än ingen. Och att det är denhär killen är (för mig) guld värt. Conny, jag längtar så mycket tills vi kör ner längs stranden vid Kauai Channel tillsammans.

Jag tror till och med att jag va gladare än Conny över att han köpt en xbox (berättade jag att jag kännt mig lite ensam?) men jag ursäktar det med att han inte vet vilken fin livsförgyllningsapparat han precis har införskaffat. My gawd. Jag vill jaga Mexikanska rebeller med Conny i Ghost Recon Advanced Warfighter, hell, jag vill till och med jaga Conny i Ghost Recon Advanced Warfighter. Jag längtar så (det som fattas är tydligen en bättre uppkoppling till Conny, men det är vad jag har förstått på väg?).

När vi stod där inne på PC City och skulle plocka ihop ett spelkit åt Konk (Conny förkortat) så stod vi (ja, vi, vi gjorde det faktist tillsammans, för hör här) och valde spel frågade jag honom typ vilken sorts spel han ville börja med och då säger han (så vackert) "Jag vill köpa de spelen som vi kommer att ha roligast med tillsammans" . Äntligen har dagen kommit då en av mina flesh-n-blood kompisar vill göra något med mig. Tillsammans (även fast det i den här bemärkelsen innebär att han sitter hemma hos sig och jag hemma hos mig och vi spelar över internet) är dethär det bästa sättet att umgås, i alla fall delad andra plats med att gå någonstans i solen och värmen tillsammans. Där har vi det! Något att göra i solen (vara ute) och något att göra i regnet (xbox). Sommaren känns relativt räddad. Bring it on!

Kommentarer
Postat av: drf

Jag blev sugen på att ändra design på min blogg häromdagen, sitter fortfarande och meckar lite för att få den som jag vill, får erkänna att jag blev inspirerad av dig en hel del och hoppas du inte tycker det blir nån copycat-stylee av det hela ;) Dock undrar jag två saker, hur valde du bakgrunden till bloggen? Hur fick du hela bloggjoxet att hamna i mitten, och hur fick du in den där bilden längst upp så snyggt xD

2007-03-14 @ 05:17:10
URL: http://teflonminne.blogg.se
Postat av: drf

Öh, det där var tre saker, men skitsamma :D

2007-03-16 @ 13:22:11
URL: http://teflonminne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback