Vår?

Solen.
Jag kan inte riktigt beskriva hur inte förberedd jag va på att vakna och se att solen är uppe. Även om den kör mindtricks (dvs den får en att tro/hoppas att kanske snart är det slut på eländet) så är det faktist kul att se den igen.
Det va riktigt länge sedan nu, du är välkommen.

På en gång så kommer det över mig allting som den för med sig, allt som går att göra (och har gjorts, tyvär, men nu låter vi inte det förstöra det faktum att solen faktist är framme och värmer och dödar snön i ett långsamt evighetskrig). Direkt vill jag bara kasta mig i bilen/på bmxen/i skorna/var som helst, fan ut genom fönstret duger, bara jag får kasta mig någonstans. Men i år ska jag inte låta mig luras, det är inte över förän den sista biten snön har försvunnit och jag blivit försäkrad om att nu kommer det ingen mer.

Vi vill ju inte ha en repris av förra årets besvikelse, eller hur?

Fredagen (igår då, det är lördag idag).
Jag hade lite planer, lite eventuella aktiviteter och ett par inbjudningar, men det gick inte riktigt. Jag beslutade ganska direkt att jag ska förbli isolerad och spendera all (eller så mycket jag bara kunde) av min vakna tid med min xbox, vilket jag gjorde. Ghost recon advanced warfighter själv växlade med Gears of war med R (insert andnöd och hjärtstillestånd), och det slutade med att jag hade unjefär en av de bästa dagarna jag haft på väldigt (läs väldigt) länge. Mina tevespel är höjden av min själavård.

El laberinto del Fauno.
Och i torsdags va jag och Gadget och såg Pan's Labyrinth och jag måste säga att även fast jag hade höga förväntningar om den så blev jag positivt överraskad. Jag visste inte om att filmen va genomgående spansktalande (skriver man så? Nu kanske det blev fel bara för att jag försökte få det att se lite snyggt ut, men ja, de pratade spanska genom hela filmen, låter det bättre?) men det bidrog absolut inte till det sämmre, utan filmen blev (hör här) bättre av att de pratade spanska. Den kändes mer... riktig. (inte äkta, för det är fortfarande en saga). Nu finns det minst två (jag kanske har missat flera tusen som redan finns, men skjut mig för att jag inte har stenkoll) filmer om sagor som är riktigt riktigt bra. Pan's labyrinth är den ena, Lady in the water är den andra. Den blev jag ärligt talat också riktigt överraskad av (fast av den förväntade jag mig ingenting eller rent av att den skulle vara dålig, men det va den som du nog redan räknat ut inte). Den är en mycket mindre film än Pan's labyrinth men fortfarande så känns den som en hel värld. Se den. Dem, se båda. Nu. Frågor? Framåt.

Idag.
Jag hade tänkt att jag skulle göra en repris av idag, men med solens agerande funderar jag på om jag ska ta mig ut en sväng (jag tänker fortfarande sitta hemma och spela tevespel alldeles ensam ikväll, men än så länge har inte solen varit framme så mycket i år så att helt stänga ute den känns lite väl "premature" (oh no, it is very mature, haha. Titta, nu får ni en perentes i en perentes (i en perentes))) fast frågan är vad jag ska göra. Kanske den vanliga rundan till Akademibokhandeln och konstatera att den helt enkelt inte är sci-fi bokhandeln, sen gå hem igen. Då har jag ju åteminstone fått lite luft.
Uh.. jag vill ha sällskap. Vem kan man... nej, skit i det.

MsMunky.
Jag vill inte att det ska vara såhär (mellan oss).
Även om jag (fösöker) spela cool och obrydd
så saknar jag dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback