Lifesupport

39268-270

Hanna.
Jag önskar att jag hade kommit på ett bra sätt att förklara detta, det har inte gått så himlarns bra så försök ha lite tålamod med mig ifall att det blir helt skevformulerat. Men vet du vad jag menar när jag försöker påpeka skillnaden mellan att bry sig om någon och verkligen bry sig om någon? Altså, de två sorters människor där den ena frågar hur du mår och när du svarar "ja" så sprider sig en lättnad kanske inte riktigt över hela ansiktet, men åteminstone (nu va det dethär med att stava igen) ena mungipan för personen slipper få reda på allt som faktist rör sig bakom vad jag tror är nästan varje människas fasad som vi försvarar med våra liv. Det är ju något helt naturligt och om det inte vore så skulle vårt sammhälle braka ihop i missär relativt fort för om det inte vore för våra fasader som vi sätter upp skulle vi nog aldrig kunna lura alla andra, men framför allt oss själva om att "ja, nej, men det är bra, jag mår bra, allt är bra". Så tro nu inte att du ska spy ut ditt livs missär nästa gång någon frågar hur du mår, svara helt enkelt "bra" och slå digsjälv i ansiktet för att du ljuger och dunka digsjälv i ryggen för att du är damn duktig på det.

39268-274

Sen finns det den andra sortens människa, den som efter att du ljugit fram ett "bra" kontrar med ett värmande "är det säkert?". Du förstår skillnaden? Bra. För min Hanna är den andra sorten, den som gör allting på riktigt. När jag tittar på henne ser jag en person som aldrig någonsin kommer att ge upp på det som är viktigt och aldrig kommer att sluta kämpa för det som spelar någon roll. Hon är en sådan som jag vare sig vill eller behöver ljuga för om vad det är som gäller, hur det gäller och när det gäller. Det jag försöker komma fram till med dethär är att jag vill försöka förklara för dig hur jag känner att hon stödjer mig i allt som jag gör, det blir en liten blandning av saker som spelar roll och småsaker som inte riktigt... spelar lika stor roll, men allting är nog lika viktigt. För mig i alla fall. Jag passar (som du kanske märkt) på att flasha lite bilder som jag tog en natt för inte så länge sedan då vi va ute och gick (två nätter i rad nu när jag tänker efter, men det är en av dedär inte riktigt lika viktiga sakerna).

39268-273

Jag hoppar tillbaka till skillnader, för att försäkra mig om att du förstår den (skillnaden) och så att jag får skriva ner det, så att jag kan sluta tänka på det. Det är ju såhär, det är inte många som jag känner som jag tror önskar mig något ont utan de flesta önskar mig nog det bästa och hoppas litegrann att jag får det jag vill ha och lever väl, men det är inte allt för många som faktist finns till för att göra en skillnad och aktivt försöker faktist göra saker och ting bättre, för mig, för andra, för sigsjälva. Exempelvis känner jag (det ordet börjar nog få skavsår) att många, de flesta, nästan alla stödjer mig si och så i det jag gör och visst vill att jag ska göra det jag vill och det jag tycker är kul och så, naturligtvis gör man det, vem skulle inte liksom? Men hur många har du som du faktist stödjer aktivt och direkt? Det är ju inte allt för många. Även det är ju helt naturligt för hur skulle det se ut om vi aldrig brydde oss indirekt om någon utan alltid va ett hundra procent fokuserade på alla? Det skulle inte se ut alls, eller hur? Men nu är det Hanna jag pratar om.

39268-272

Att fotografera på natten är grymt kul, långa slutartider ger (som du ser) riktigt fräcka effekter på saker som rör sig, till exempel rök och små ljuskällor. Det är någonting som jag tror är det första folk, som jag, fotograferar när de skaffat sig en systemkamera där man kan styra över sådana saker som exponeringstid för att få dedär himlarns fräcka effekterna. Något det däremot är, eller något det däremot blir kanske jag ska säga är att det blir väldigt många bilder som inte är något annat än ännu en bild i mängden. Det är väldigt lätt att ta bilder som ser ut som något halvbilligt vykort från Gallerix eller något sådant och när allting är nytt är det ju faktist superkul att ta dessa bilder tills man får se hur de ser ut, när man får se att de ser ut precis som alla andra nattbilder som finns och om det är något det finns tillräckligt av så är det bilder på bilar mitt i natten med lång slutartid så bilens strålkastare ser ut som laserstreck. Men nu är det såhär att Hanna är så snäll mot mig att hon inte bara följer med mig ut när jag ska göra det hon redan gjort tusen gånger och redan tröttnat på (fotografera en-i-mängden bilder på natten) utan hela tiden så uppmuntrar hon mig till att fortsätta för hon ser att jag tycker att det är kul.

39268-271

Altså, inte bara står hon och huttrar och fryser när jag fjantar runt och letar vinklar och gör bort mig med kamerans inställningar utan när hon får se bilderna i displayen när de flashar förbi lite snabbt för att visa att det blev en bild denhär gången också är att hon klappar på mig och säger saker som "Nejmen oj, den blev fin!" och "Den blev bra, vad duktig du är!" även fast både hon och jag vet att hon skulle kunna göra det bättre än mig. Och det är ju naturligtvis hennes plikt som snäll flickvän, men hon gör så mycket mer än vad hon behöver göra. Mer än att bara förklara för mig att jag visst är bra när jag lite osäkert gnäller om att bilderna blir tråkiga, lite för att bilderna ibland blir tråkiga, men mycket för att jag fiskar komplimanger och ständigt behöver bekräftelse. Men det hon gör är att hon faktist får mig att känna mig duktig, hon får mig att se att endel av de sakerna jag gör faktist är bra och hon knuffar mig framåt för att göra mer och aldrig sluta, aldrig lägga av.

Jag hade nöjt mig med bara hennes sällskap. Jag hade aldrig kunnat föreställa mig att ha hennes enorma stöd och att hon ständigt skämmer bort mig med komplimanger och motivation. Jag har sagt det så många gånger nu att det ibland börjar kännas tjatigt, men hon får mig att vilja bli bättre på det jag redan kan samtidigt som hon får mig att vilja lära mig allt jag inte kan. Jag hoppas bara att jag kan ge henne tillbaka allt jag får utav henne. Lika mycket motivation, stöd och uppmuntran.

För hon gör det så lätt att vara jag.

Kommentarer
Postat av: Hannie

Baby. Jag kunde inte önska mig mer! Du ger mig mer än jag nånsin trodde att jag ens skulle våga ta åt mig, ever again. Du är bäst min fina! <2

2007-09-26 @ 00:55:15
URL: http://cedella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback