Zen

39268-269

Min
plats.
Det är något som har fattats hela sommaren. Ända sedan i början av våren har balansen varit bruten och jag har varit utan mitt ställe. Det enda stället jag trodde va bara mitt och ingen annans. Framför allt för att jag trodde att ingen annan någonsin skulle tycka om det stället, att det va för slitet, för nedgånget och för ruggigt för gemene man att trivas i. Jag trodde verkligen att jag va den enda som kunde hitta sinnesfrid bland dess armerade glasrutor, rostiga metalldörrar och missfärgade betong. Det va jag också, fram till årets första vackra dag. För någon fick, någon gång i mitten av april, den smarta idén att förstöra min plats för zen, med vit-rödrandiga mattor, barnleksaker och blommor. Någon förstörde min takterass.

39268-293

Våldsamt återtagande.Men sen kom hösten och fluffiga barnfamiljer i färglada kläder med guldfärgade barn med gyllene lockar började frysa och då, helt plötsligt, dög inte taket för dem längre. Som om rastgårdar inte har känslor som kan krossas precis som du och jag. Då fick jag nog. Alla deras barbapappa my little pony regnbågsmöbler ligger nu ihopknölade i vrede i en hög i det mörka hissutrymmet tillsammans med deras färgglada mamma-pappa-barnsittdynor, deras barfotavänliga utemattor och deras hemska hängblomkrukor ligger stolt placerade på toppen av deras lyckliga lilla sommar som nu ser ut som en oorganiserad loppmarknad som ingen vill ha. Framför allt inte jag, för jag har fått tillbaka min plats. Jag har tagit tillbaka min plats och återställt allt till sitt rätta jag. Jag har återställt balansen i universum. Känner du?
Idag firar jag min självständighetsdag.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Fin kung.

2007-09-25 @ 06:07:53
Postat av: Hannie

Jag håller med Mamma. Världens finaste kung!

2007-09-25 @ 11:31:16
URL: http://cedella.blogg.se
Postat av: Mamma

jajamensan!

2007-09-25 @ 14:35:34
Postat av: drf

Världen är återigen i balans! Även jag minns din konungatron med värme, den härligt fallfärdiga looken med hängigt armerat glas. Minnen! All hail to the king!

2007-10-02 @ 00:26:52
URL: http://teflonminne.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback