LFTR2k08

Det tog ett halvår.

Men nu har året (läs livet) börjat. Börjat om. Börjat igen. Välj du. Ingenting är som det var när det slutade men ändå så känns det (dessa ständiga känslor, suck) som att jag står precis där jag stod i September när livet tog slut. Nu är det ju inte fullkommligt så dramatiskt som det låter utan bara så enkelt som att jag har väldigt svårt att se mening med någonting (över huvud taget) under vinterhalvåret.


39268-306

En vecka med (ett halvår utan).
Problemet är att jag inte har någon som helst möjlighet att hantera kyla. Det beror dels på att jag röker (ja, förlåt, men det är coolt att röka) men också på det året jag spenderade upp till näsan (faktist) i snödrivorna några kilometer utanför Arvidsjaur. Tack för den försvarsmakten (varsågod). Båda orsakerna är ju helt självförvållade men eftersom att jag både vill äta kakan och ha den kvar (och plocka ut de bästa bitarna och slänga bort den, allt på samma gång) så tänker jag fortsätta med att vägra acceptera kyla och hata Norrland (förlåt mig mamma, men jag kommer aldrig tillbaka).


39268-305

Är du beredd?
För nu är det varmt. Nu börjar det. Här kommer det. Det har gått så lång tid och jag har så mycket att berätta (ööh) men jag vet inte riktigt hur jag ska kunna väva in allting i strukturerade inlägg. Kanske gör jag som jag gjort på majoriteten av inläggen på denhär sidan (skriver om någonting som inte har någonting alls med bilderna att göra) det har ju "funkat" än så länge och jag är ju faktist inte den som ändrar på saker och ting förän jag verkligen ändrar på hela min existens (och ibland andras).


39268-307

Ingenting.
Om någon av er är vana vid att rita eller måla eller på något annat sätt skapa någonting (det låter väldigt estetiskt i negativ bemärkelse, men det är det vi gör så vi får leva med att vara i negativ bemärkelse. Märker du hur jag använde "ni" istället för "jag", hm) så vet du säkert hur det känns när det tar stopp. När det tar stopp för mig så slutar jag fungera ordentligt. Jag kan inte tänka på någonting annat så jag kan bara föreställa mig hur jag upplevs att vara i närheten av. Lite utav dendär schablonbilden av någon som sitter vid datorn och gör något när man försöker föra en konversation och bara får "mmm" och "ööh" som svar. Tänk dig då att den personen inte sitter vid datorn, utan bara sitter.
Tänk dig sen att den personen är jag. Sexigt.


Hej förresten! Hur har du haft det? Som du ser har kejsaren fått en ny stil, jag hoppas du gillar den.


Kommentarer
Postat av: Hannie 2.0

Jag gillar gillar gillar! ... och det vet'u!

2008-04-23 @ 22:14:18
Postat av: Mamma

Kanonsnygg. Hoppas du kan komma och hälsa på här uppe i norr, under sommaren kanske då det inte är snö iallafall. ....längtar!

2008-04-25 @ 17:19:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback