Det svåraste att fånga.

Mina foton.
Först och främst, tack för era sjukt snälla kommentarer som ni lämnar! Jag växer minst en centimeter för varje gång någon av er strör lite socker på mig (som bara ni kan). Det är lite frusterande att jag inte har något sätt att kontakta er tillbaka (förutom att skriva här då förståss) men det kanske hör lite till charmen? Hur som helst, vem du än är, det är skitkul att du gillar det jag gör. Tack!

39268-330

Min musik.
Jag kan ju förmedla ganska mycket här igenom. Jag har ju mitt fenomenala fotoöga och mitt oöverträffade grafiska sinne blandat med min fantastiska berättarteknik (som förresten är lite motsägelsefull då jag har fått höra att jag berättar saker på ett så roligt sätt att det är kul att läsa vad jag än skriver om, då blir jag rädd att någon ska missa vad jag försöker säga när jag maskerar det med mina ord). Nu överdriver jag ju naturligtvis litegrann (så höga tankar har jag faktist inte om migsjälv, men jag jobbar på det) men jag kan ju med hjälp av min kamera och min dator visa er allt jag ser och berätta allt jag tänker men det har lett till att en av de tre (eller tio) viktigaste sakerna i mitt liv har blivit lite mobbad här på sidan. Min musik.

39268-329Min musik.
Och nu menar jag inte musiken som jag skapar, för någon sådan skapar jag faktist inte. Ibland går jag och funderar lite på ett par låtar, eller tankar, som jag skulle vilja göra till musik men det kommer nog aldrig (någonsin) att bli av (tyvär). Det hör nog ihop med att jag står i lite utav ett vägskäl (vägsjäl? Nej. Vägskäl måste det vara) i livet där jag måste börja sträva efter att göra något som är vettigt och inte bara någonting som genererar pengar. Jag pratar om min arbetssituation (jag kommer tillbaka till musiken snart) och dess tendens att behöva en förändring. Snarast (arbetssituationen altså, musiken ska vara precis som den är). Problemet (som egentligen inte är ett problem men det blir ett problem när jag gör det till ett problem) är att jag inte vet vad jag vill göra för något.

Jag vill liksom inte "bara" skaffa ett nytt jobb som jag går till enbart för att generera pengar, utan jag vill ha ett jobb som jag går till för att det är vettigt. Naturligtvis är det vettigt att tjäna pengar, men duvet.. jag vill ha kul också. Nog för att mitt jobb som jag har nu är roligt emellan åt, men det är liksom inte sådär högre-syfte roligt. Jag tror att du förstår vad jag menar. Jag hoppas att du förstår vad jag menar. Nu har jag kommit av mig i det jag kom in på när jag kom av mig från musiken. Jo, anledningen till varför jag inte kommer att göra musik är att jag inte är dels att det redan finns så brutalt mycket bra musik (som är så bra att jag inte kommer att kunna hålla mig ifrån att nämna den här på sidan lite då och då) men dels för att jag inte är i närheten av intresserad av att göra egen, det står mycket annat i vägen och om jag ska ägna mig åt någonting så bara måste jag ägna verkligen hela mig åt någonting. Och jag har redan tre-fyra saker som jag kunde ägna hela mitt liv åt. Det är synd om oss i-landsbarn.

Nu, min musik igen.
Jag är en sådan som aldrig (aldrig aldrig aldrig) tröttnar på de sakerna som jag tycker om (förutsatt att jag tycker om sakerna tillräckligt mycket då förståss). Det är naturligtvis på gott och ont för tittar man lite snabbt så kan jag beskrivas som variationslös (och tittar man lite längre så får man det bekräftat, ha!) men det är ingenting som jag kan göra något åt och jag vet ärligt talat inte om det är något som jag vill göra något åt. Jag hoppas jag aldrig kommer att behöva göra något åt det. För jag kan lyssna på en (av mina många, faktist) favoritskivor verkligen hur många gånger som helst. Detsamma gäller tevespel, film, serietidningar, människor (öh.. ja, du förstår vad jag menar).

Problemet med musiken är att den är väldigt svår att fånga på bild och med text. Just för att musik inte består av varesig bild eller text (nu räknar jag inte låttexter naturligtvis, de är rätt avgörande men fortfarande inte mer än poesi utan musik). Det är väl den största anledningen till varför jag pratat så lite om musik hitills. Det är så svårt att visualisera så att ni förstår vad jag menar, men vad vore jag för person om jag bara sket i saker och ting enbart för att det är svårt?

Exakt

Kommentarer
Postat av: D to the Lord.

Vägsjäl, vilket mumsord! Men vagsjal.se (Hej, det är jag som är modeexperten. Idag vill jag visa upp min nyaste kreation...en vag sjal!), hur fånigt blev inte det på en skala?

2008-05-08 @ 13:36:58
Postat av: Marie/Securitas

Hehe jag förstår exakt vad du menar med jobbet! Känner samma sak själv! Skönt att nån förstår mig :)

2008-05-10 @ 01:31:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback